Jeg stoetter Anna Anka....

Det var noen som gjerne ville at jeg skulle skrive om min mening ang. Anna Anka, og det kan jeg gjerne gjoere:)
Det er sikkert noen som blir veldig overrasket naa, men jeg er paa noen maater ening med henne.
Selv om hun har mange ville uttaleser jeg  absolutt ikke er ening i, synes jeg hun sier noe bra og.
Personlig synes jeg denne likestillingen tar helt av.....kvinner skal liksom bli menn paa mange maater, og menn skal bli kinner.
Alt skal vaere likt uansett...men vi er jo faktisk ikke like.
Og jeg synes faktisk synd paa skandinaviske menn....mange jenter her vet ikke hvordan de skal steike kjoettdeig engang!

Jeg mener at naar man blir eldre og velger aa slaa seg til ro med en mann man vil vaeres ammen med, er det kvinnens rolle aa ta vare paa mannen sin hjemme.
Jeg synes det er kvinnens rolle aa ta seg av hjemmet og barna, lage mat og bake, og passe paa mannen sin.
Middagen skal selvfoelgelig vaere klar paa bordet naar mannen kommer hjem fra jobb.
Hun skal vaere trofast, og stoette mannen sin uansett.
Selvfoelgelig maa kvinnen tilfredstille mannen seksuelt, og ha sex naar han vil det.
Jeg synes og det er viktig aa passe paa utseendet sitt, selv om man er gift, er hjemmevaerende med barn, osv.
Det er mange damer som ikke bryr seg om sitt eget utseendet, gaar med fett haar og palme-hestehale, uten sminke,en slitt grilldress og tresko.
Tenkt aa kjipt for manenaa komme hjem til et slikt syn hver dag!

Men jeg forventer og mye tilbake fra mannen i gjengjeld.
Jeg synes mannen skal forsoerge damen sin og passe paa at hun foeler seg trygg.
Varte henne opp og vaere en ekte gentleman.
Mannen skal invitere damen ut,
og er man ute, er det er alttid mannen som skal betale.
Jeg synes mannen skal skjemme bort kvinnen sin, elske henne og gi henne komlimenter.
Og selvfolegelig alltid apne doeren for henne:)

Samtidig er jeg ekstremt liberal og aapen for det meste.....aapent forhold osv, saa lenge man er enige om det.....
Alt er jo relativt.
Det er sikkert mange som er uening med meg her, men dette er min personlige mening...og det har ingenting med Frp sin politikk aa gjoere.
Hva mener dere om henne?

annaanka

68 kommentarer

marianne

30.sep.2009 kl.20:15

Vi skal ta vare på hverandre - ikke sette hverandre i bås etter hvilket kjønn vi har. Og alle par lever forskjellig og ettersom hva som føles naturlig og best for dem. Det er ikke nødvendigvis mannen som skal betale, eller dama som skal rydde og stelle hjemme. Men en mann vil kanskje generelt sett like at dama viser omsorg for ham, men det igjen gjør jo også vi kvinner. I bunn og grunn handler det om å ta vare på hverandre, og det finnes ikke noe fasit svar på hvordan hver enkelt velger å gjøre det på.

Anna Anka lever i en bobble. Hun er rik, og det virker ikke som hun har veldig mye begrep om virkeligheten - når hun tror at alle bor i store hus, med svære hager. Det e en stor del av den amrikanske befolknongen som lever i fattigdom - som så vitt har råd til mat og klær og knappt nok det. De fleste har ikke råd til personlig trener, stylist, kilometervis med klær, hud behandlinger og jeg vet ikke hva. For det koster å se ut sånn som hun gjør. Det er faktisk ikke alle som har råd til å gå til frisøren hver uke, eller som har barnepiker som tar seg av barna.

Den dama der har virkelig ikke begrep på virkeligheten.

Og hvorfor er det synd på skandinaviske menn? Jeg synes skandinaviske menn er flotte, og dem er veldig flinke til å ta seg av barna sine og damene sine:).Og jeg tror ikke de fedrene som skifter bleier og som har knyttet bånd med barna sine synes så veldig synd på seg selv.

Og når det kommer til utseendet - jeg tror sikkert det er kvinner der ute som skulle ønske dem kunne gått oftere til frisøren, handlet klær litt oftere og fått mer tid til å trene. Men når man får barn - så rekker man ikke alltid det man så gjerne skulle gjort. Og de aller fleste famillier er avhengige av to intekter. Dessuten tror jeg kvinner har en tendens til å få dårlig samvittighet hvis man skulle finne på å gjøre noe for seg selv som å ta vare på seg selv, og da er det fort gjort at man mister seg selv helt.Kvinner i dag skal jobbe hundre prosent, trene, være attraktive og flotte til en hver tid, bruke tid på barna og mannen sin, ha et plett fritt hjem, ordne til forskjellige bursdager og julaften etc. Det går ikke å gjøre alt. Med mindre du har mye penger og kan leve livet akkurat slik du vil. Noe de fleste ikke kan.

Bjørn

01.okt.2009 kl.11:10

Sånn bør det vel være. Menn får være menn og kvinner må være kvinner

01.okt.2009 kl.11:58

Jeg elsker deg! Du er fantastisk og jeg vil ha deg!

Thomas Wiborg-Thune

01.okt.2009 kl.12:54

Du er politiker for FrP. Du representerer IKKE FrPs kvinnesyn her, og bør gjøre det klart så fort som mulig.

Martine

01.okt.2009 kl.14:00

Du har rett, menn og kvinner er ikke like. Det betyr ikke at vi ikke trenger å være noenlunde likestilte. Mange kvinner OG menn liker å lage mat/bake, så da skal de jo selvsagt få lov til det. Hvis ingen av dem liker det, så kan de jo godt dele på denne oppgaven.

Hvis kvinnen er hjemmeværende og mannen er på jobb, blir det selvsagt noe helt annet. Da syns jeg faktisk at kvinnen skal gjøre husarbeidet og lage mat osv. Men i dagens samfunn er det faktisk slik at mange kvinner har en krevende jobb, og er like slitne som menn etter en dag på jobb. Når det gjelder barn... BEGGE foreldre har ansvar for barna sine. Jeg gir egentlig blanke faen i om mannen jobber mye i dette tilfellet.

For at et forhold skal fungere bra, må begge parter ta seg tid til å pynte seg litt opp for hverandre av og til. Men å slenge på seg joggebuksa på slutten av dagen kan umulig gjøre så mye skade.

Man skal ikke føle seg tvunget til å ha sex. Eller oralsex, for den del. Hvis den ene parten ikke vil, må man respektere det.

Nå er jeg kanskje ung (19), men til og med jeg vet at det finnes en mellomting... Kvinnegruppa Ottar er vel ikke det optimale, men det er ikke nødvendig å hoppe tilbake til 30-tallet heller.

Tove Lill

01.okt.2009 kl.14:23

Det er mange som misforstaar meg her....

Jeg har aldri sagt jeg er enig i alt Anna Anka sier...jeg synes hun sier mye som er helt bak maal.

Men paa visse punkter er jeg enig med henne, og disse punktene fortalte jeg om i innlegget...resten stoetter jeg ikke.

Jeg har aldri sagt det er synd paa menn som skifter bleier paa barna sine...hvor faar du det fra?

Jeg synes synd paa menn som aldri faar smakt hjemmelaget mat derimot.

Og dette er min personlige mening...det har ingen ting med frp sin politikk og gjore.

Hege

01.okt.2009 kl.14:43

Jeg skjønner ikke hvorfor man i det hele tatt gidder å gå inn i denne diskusjonen hverken med Anna Anka eller Tove Lill. Vi snakker her om to mennesker som er litt "lettere møblert" enn de fleste andre.

De må få ha sine meninger om "krig og fred og sånn", samfunnet fungere heldigvis utmerket uten standpunktene til disse to.

Jeg får mere fornuft ut av å diskutere økonomi med datteren min på tre år, enn å diskutere hjernedøde utsagn med en glamourmodell og en hjemmeværende hollywoodfrue.

"Lyset er på; men ingen er hjemme" - for å si det sånn...

Elisabeth

01.okt.2009 kl.15:20

Jeg tror du tuller, tuller og tuller. Så gammeldags syn på kjønnsroller kan ikke en ung kvinne av i dag ha. Nekter jeg å tro. Eller er det for å få litt blest rundt deg selv du skriver det her?

Tove Lill

01.okt.2009 kl.15:43

Hehe...jeg tuller ikke.

Dette er min mening....det er slik jeg vil ha det hjemme.

Men jeg vet at alle er forskjellige, og jeg respekterer alle sine meninger.

Nei, Elisabet, jeg skrev ikke dette for aa faa "litt blest" om meg.

Hvis du leste innlegget, var det en som lurte paa min mening om henne, og det ga jeg.

Sunniva

01.okt.2009 kl.18:14

Mener du at kvinner skal ligge med mannen sin, selv om de ikke har lyst? Synes det høres temmelig sjukt ut.

Tove Lill

01.okt.2009 kl.18:35

Ikke alltid....men man maa jo tilfredstille partneren sin.

Det gjelder for mannen ogsaa.

Hvis den en alltid har lyst, og ikke den andre, er det jo ikke rart den ene er utro.

Som regel er det jo kvinnen som ikke vil ha sex har jeg hoert.

Liv

01.okt.2009 kl.21:35

Hvis mannen forsørger deg, er gentleman, elsker deg og respekterer deg vil jeg si at sexlysten kommer av seg selv. Det mange menn tolker dette som er at de skal gjøre hva f de vil, se jævlig ut selv og ikke gjøre noe for dama også skal dama spre beina når det passer dem. Jeg kan på en måte være enig i det du sier, bortsett fra det at man skal ha sex selv om man ikke selv vil. Selvfølgelig skal man tilfredstille hverandre i et forhold, og gi litt ekstra. At man kan ha sex med mannen sin selv om man kanskje ikke er hundre prosent keen akkurat når han vil, synes jeg er greit. Hvis mannen er god i senga, så blir man kåt når det først begynner;)

Men det nyhetene drar frem er bare den ene siden av saken, nemlig at kvinner skal legge seg ned når mannen vil. Ikke at menn også selvfølgelig må tilfredsstille kjæresten sin på det HUN ønsker seg, feks, penger, oppvartning, kjærlighet og romantikk. Det må være gjensidig.

Jen

01.okt.2009 kl.22:09

KROPPEN: Er jeg den eneste som ikke synes noe om utseende til Anna Anka? Til tross penger, frisør, spa, sminke, personlig trener, osv osv så synes jeg hun ser ut som en gammel vaskefille. Hun er bare 38 år, men ser ut som hun har passert 50 for lenge siden. Hun er for tunn, og skinnet er nermest bare trukket over de spinkle utstikkende bena? Er dette vakkert???

BJ: Kan ikke tenke meg noen ville ha en avsugning av det skjelettet med det gebisset hengende ute. Det erkanskje vanlig i polen å suge mannen sin hver morgen, men hva skal man da overraske og glede mannen med om man ligger med bena spredt hver gang han knipser?

Hva med spenningen, leken, lidenskapen når alt er av plikt?

BLEIESKIFT:

Selvsagt skal mannen skifte bleie på sitt eget barn!! Barnet er et levende menneske som skal taes hånd om båre av mor og far. Stell er en helt naturlig del av det å ta vare på barnet. Stell er omsorg. Har man laget dette barnet sammen så deler man på oppgavene. Den beste kontakten får man dessuten når man steller barnet.

LA MENN VÆRE MENN:

Absolut!! Skift dekk, mens jeg lager favorittmaten din på kjøkkenet. Jeg ville aldri bedt min mann lage mat, bake,vaske osv.

Det betyr ikke at han kan sitte på rævva å rape og klø seg på pungen mens jeg bretter klær og suger han samtidig. Jeg er ikke oppdratt slik. Vi respekterer hverandre og hjelper hverandre.

Ja

02.okt.2009 kl.22:26

..hvis man hadde levd på 50-tallet, så hadde jo det funka, men i DAG så lever vi i en ANNEN tid, med alt det innebærer..Hva med meg som er alenemor da? skal jeg sitte å motta trygd til jeg finner en mann som kan forsørge meg og som jeg kan tilfredsstille på alle mulige måter, for jeg er jo bare hjemme alikevell og har derfor nok tid og krefter til nettopp det? NEI, jeg må tenke på guttungen min, jeg tar utdannelse no for at VI skal klare oss, at VI skal ha det vi trenger etc, menn er så uforutsigbart har jeg lært at, man må først og fremst kunne klare å ta vare på segselv, før man kan ta vare på andre..I VÅR tid, så kreves det fra samfunnet at begge er i jobb, og da tenker jeg på den valige mann og damen i gaten...har man en mann som har en feit konto, så er man priviligert om man har råd til at kvinnen bare kan være i heimen...VI er alle forskjellige, alle menn og kvinner har forskjellige ønsker og syn på hva som er viktig i et forhold, det er individuelt...Hvis hun der svensken bare vil trene og suge mannen sin hele dagen, så gjerne for meg, men hun må ikke tro at det der er et liv ALLE burde leve, da har hun ikke mye mellom ørene etter min mening og defor bryr jeg meg fint lite, altså hvem ER hun egentlig? INGEN just a random..

Kristine

02.okt.2009 kl.23:39

Tove Lill: Hvis den ene alltid har lyst, og den andre ikke, er det et problem som paret bør SNAKKE om! Kanskje de finner ut at de ikke passer sammen, og greit nok det. Men ikke bare gå hen og være utro!

Kenny

03.okt.2009 kl.13:44

Anna Anka er tydelig et hot tema. Det var jeg som spurte Tove Lill om hva hun synes. Tove Lill trener en del selv og jeg lurte på hva hun synes om at anna anka sier hun har en av verdens beste kropper.

Ingenting politisk!!

Elin

03.nov.2009 kl.16:02

Jeg er også grusomt fasinert over at en ung kvinne kan ha slike avleggse synspunkter i 2009. Det provoserer meg at du indikerer at fordi jeg ble født med fitte er min oppgave å fø og suge en eller annen mann.

Det er på ingen måte synd på norske menn nei. Mannen kan lære seg å steke sin egen jævla kjøttdeig. Og ja, det er rart at du påpeker hvor trist det må være for menn å komme hjem til ustelte kvinner, mens du ikke sier noe om hvordan mennene selv bør se ut. Utseende er uansett noe grusomt overfladisk, og ikke noe jeg vil skal spille en stor rolle i mine relasjoner.

Hvem er du til å sitte å mene hvordan folk bør ha det, og fordele oppgaver? Folk, kvinner og menn, er heldigvis forskjellige individer. De små kjønnsforskjellene det er, blir til stor grad overlappet av forskjellene mellom enkeltindivider. Og disse kjønnsforskjellene er trolige til å stamme fra kjønnsrollene samfunnet pålegger oss og oppdrar oss etter

Eli

03.nov.2009 kl.20:51

Og du skal liksom være en politiker.. Har du sjekket opp at det og ikke gi typen sex og utroskap har en funksjonell relasjon? At det kan ha en sammenheng ja, men ikke at det er en årsaks-sammenheng. Det er vel helst respekten og kommunikasjonen mellom et par som sørger for utroskap.

Thlom

03.nov.2009 kl.20:55

Gleder meg til Løyte blir stortingspolitiker og gifter seg og får barn. Blir artig å følge med på hvordan hun mestrer oppgaven som stortingspolitiker samtidig som hun skal pule mannen sin når han vil, ha middagen klar når han kommer hjem fra jobb, bake brød og boller og kake til korpsbasaren, ta seg av barna og vaske kåken. Løyte kommer til å være uføretrygdet før hun har klart en eneste stortingsperiode.

Anonym mann

03.nov.2009 kl.20:59

"Vi snakker her om to mennesker som er litt "lettere møblert" enn de fleste andre"

A ha ha, "lettere møblert", har aldri hørt den der før, skal huske den ;o)

Angående sakens kjerne: Jeg er litt enig med begge sider. Jeg er en ganske omtenksom fyr (synes jeg sjøl), skifter bleier, lager mat, støvsuger en gang i blant, o.s.v, og jaggu kan jeg steike kjøttdeig. Men jeg kunne godt fått litt mer tilbake. Det mange damer ikke skjønner, er at for mange menn er det slik: Hvis man bare får sex en gang i måneden uansett, så kan det være det samme. Da blir man "avvent", og man kan like gjerne leve i sølibat. Nå dama bare er sur og utakknemlig i tillegg, blir man lei, og begynner å revurdere situasjonen slik: "Når ungene er voksne, så stikker jeg. Jeg vil ikke gå fra unga, i hvert fall ikke så små som de er nå, men det her holder jeg ikke ut i lengden".

Mange flere menn enn dere tror, veit det mange ÅR i forveien, at de ikke kommer til å holde ut med den sure megga i årevis. Det jeg tror mange damer må ta inn over seg, er at det her ikke dreier seg om noen "tvang". Det er ingen som tvinger dere til å ha sex med mannen, og det er ingen som tvinger dere til å være hjelpsomme, takknemlige og hyggelige. Men hvis dere skal oppføre dere som rasshøl, så kan dere ikke vente noe annet enn å sitte igjen aleine til slutt, heller.

Kathrine

03.nov.2009 kl.21:00

huff - å mene noe slikt er å undergrave alt kvinner i generasjoner har arbeidet så hardt for, det er å sette seg selv på en plass i samfunnet som våre formødre har kjempet med nebb og klør å komme vekk fra. At enkelte kvinner ikke har noen interesse av å være annet enn pyntedukker og pene hunshjelper for sine kåte og arbeidsomme menn er deres valg, men man kan da for Guds skyld ikke seriøst mene at normale kvinner skal måtte gjøre dette!!

Lola

03.nov.2009 kl.21:04

Så det jeg tolker ut fra det du skriver er at mannen er et vesen med større seksuelle behov enn kvinnen. Du skriver det jo ikke, men siden det er kvinnen som skal tilfredstille mannen, hvis ikke blir han utro....da regner jeg med at det er det som menes. Du jobber jo forsåvidt for en industri som tar sikte på å tilfredstille den mannlige seksualitet og er kanskje selv for umoden til å vite at kvinner har en like stor seksualdrift som menn. Kvinner har like store behov som menn for å bli tilfredstilt seksuelt. Hvorfor blir dette bare en debatt om menns behov? Hvis du mener at kvinner også kan true seg til sex hvis mannen ikke vil, så må du jo skrive det, hvis ikke tror jo alle at du bare ønsker oppmerksomhet. Det er vel ikke så rart. Men det er kanskje heller ikke så rart at en glamourmodell som bare har til hensikt å gjøre seg deilig for andre menn har et mannsperspektiv på disse tingene. Hvorfor ikke se romantisk på det? Menn og kvinner er skapt for å tilfredstille hverandre, og hvis de ikke greier det så er ikke løsningen utroskap heller.

Anette

03.nov.2009 kl.21:28

Min rolle her i livet er ikke å tilfredstille min mann, min rolle er å tilfredstille mine egne krav til et verdig liv - dersom det for deg er å tilfredstille mannen din seksuelt virker du som en ganske patetisk person.

Og dersom du er en FRP representant bør du gjøre det KLINKENDE KLART at dette ikke representerer FRPs syn på kvinnens rolle i samfunnet.

Forøvrig må du ha en pervers kjæreste som vil ha sex med deg selv om du ikke vil, noe mindre tennende kan jeg ikke tenke meg - men så er jeg ikke voldtektsperson heller.

Kaja

03.nov.2009 kl.21:34

Dette blir for dumt, og jeg er helt enig med "Elin".

Greit nok at du representerer et politisk parti som vel ikke er kjent for å ha de mest oppegående og veltalende i stallen, men det får være måte på.

Jeg forutsetter at innlegget i all hovedsak er skrevet med et intenst ønske om å havne i media(noe som var vellykket, jeg hadde aldri hørt om deg før jeg leste linken på dagbladet.no. Kudos), men du burde tenke litt mer igjennom ting før du poster det på en blogg alle kan lese. Ytringsfirhet er et prinsipp jeg verner om, men det er vel ikke alle meninger som fortjener, eller trenger, å bli uttalt? Det blir spennende når du får din egen datter. Kan hende tanken på at hun skal ligge sprikende med beina hver gang mannen hennes kommer hjem ikke er like kul.

james

03.nov.2009 kl.21:48

synes hu får ufortjent mye pepper her.Dere kvinner har i alle år hylt opp om at dere ska bli hørt osv.

og så snart en åpner kjeften med en annen mening en det dere liker så skal dere angripe henne.

kvinner er faen meg noe av det falskeste som finnes.Vi menn drar til hverandre og så er det uta systemet

Horfor skal ikke hu herre få lov og ha sin mening om hvordan hu vil ha et ekteskap,og hva med disse amish folka som lever med dette kvinne synet.Ska dere angripe dem og bare pga de ikke er intr i og leve slik dere ønsker at kvinner skal gjøre?Da nermer vi oss strax relgions forfølgelse

Dere er akkurat like ille som rødstrømpene.kvinner ska opp og frem og bli selvstendig osv.men så snart dama velger og strippe for playboy el noe skal hu sables ned

----------------------------------------------------------------

Jen. visst du klarer og suge mannen din mens han klør seg på balla er du enten jævli dårlig til og suge el du har en vannskapt mann pga når du suger ham skulle normalt sett hodet ditt hindret ham i og klø seg på ballene

Nima

03.nov.2009 kl.21:50

Jeg er en mann, nygift, og har en datter på 3 med min kone, i tillegg har jeg innvandrerbakgrunn (Iran), noe mange assosierer med en mann som krever det du, i din blogg, mener en kvinne bør være. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan en kvinne, eller fler, kan mene noe slikt. Det jeg hvertfall ikke forstår er hvordan en ekte mann kan bli "glad" over å høre en kvinne si noe slikt.

Hjemme hos oss er alle oppgaver jevnt fordelt, det basert på kunnskap og fysikk, noen ting gjør jeg, andre ting gjør hun. Hjemme hos oss er alt fra husarbeid til barnepass og andre hverdagslige oppgaver rimelig jevnt fordelt, noe vi begge er fornøyde med. Og hva det gjelder sexlivet (noe jeg ikke skal brette ut for mye om i offentlighet) så kan jeg si at vi har sex når begge har lyst, så enkelt er det.

Hva skjedde med menneskeverd og nestekjærlighet? hvorfor kan ikke menn og kvinner ha sex når begge vil? hvorfor skal denne evigvarende debatten alltid være tilstedet? og hva betyr virkelig likestilling i dag?

Jeg har en datter på 3 nå, jeg skal oppdra henne til å ta gode beslutninger, lære god etikk og moral, og generelt være et godt menneske. Jeg håper ikke min datter, den dagen hun får seg en mann i framtiden, kommer til å leve etter slike holdninger som du så fint presenterer i bloggen din.

Jeg har tidligere tjenestegjort i Afghanistan som norsk offiser, der møtte jeg mange menn som besitter nøyaktig samme holdninger som du skriver om her. Det jeg blir mest forbauset over er at du, som tidligere ungdomspolitiker og tidligere leder av Fpu, en vestlig kvinne i 2009, fremmer de samme verdier som menn i Afghanistan gjør (som ligger 200 år tilbake i tid i forhold til vår nye tids utvikling av menneskesyn)?!

Dette er ting jeg dessverre ikke klarer å fatte, og jeg synes synd på deg, jeg synes egentlig synd på alle kvinner som har samme holdning som deg.

Linn

03.nov.2009 kl.23:05

Hva om du faktisk gjør alt du skriver at kvinner bør gjøre for mannen sin, og mannen SÅ er utro? Er dette fortsatt noe kvinnen kan takke seg selv for? syns argumentene dine spenner bein på seg selv her..

Elise

03.nov.2009 kl.23:05

For meg betyr likestilling at menn og kvinner har lik rett til å gjøre det de selv ønsker. Altså at en mann som ønsker å være hjemme med barna har lik rett til dette som en kvinne som ønsker å jobbe med "typiske mannsyrker". Det betyr ikke at kvinner som ønsker å være hjemme skal nektes det, eller at menn som ønsker å jobbe i typiske mannsyrker skal tvinges til å gjøre noe annet. Det handler om valgfrihet.

Nå er jeg klar over at Frp har programfestet å fjerne likestillingsloven, så egentlig burde det ikke overraske meg at du med din politiske bakgrunn langt på vei synes å mene dette er veien å gå, men det gjør altså det likevel.

Videre er det ingen selvfølge at kvinnen skal stille opp "når mannen har lyst". Å kreve dette er å gå samme vei som Afghanistan's omstridte "voldtektslov". Det er et alvorlig steg tilbake for et land som Norge å fjerne kvinnens rett til å bestemme over egen kropp. Og er det et problem i forholdet at den ene parten "nektes sex" så er vel dette kanskje heller symptomatisk på at forholdet holder på å gå under uansett?

Hjemme hos oss er ikke husarbeidet delt i "ditt og mitt ansvar" vi gjør det som må gjøres når det må gjøres. Middag har vi også, som regel tilberedt av den som kom først hjem den dagen. For meg funker det helt ypperlig, og samboeren min virker godt fornøyd med ordningen han også.

Det betyr ikke at du ikke skal få trives med å være husmor. Vær gjerne husmor, og vær gjerne stolt av det, men prøv å forstå at vi er mange som ikke ønsker å gi fra oss retten til å tjene penger, bidra til å bygge landet, og også elske mannen vi deler tiden vår med.

Tja, si det.

03.nov.2009 kl.23:18

Jeg må bare spørre: Hvorfor skal ikke folk ha lov til å ha en mening som er forskjellig fra andres uten å bli angrepet for det? Det fasinerer meg like mye hver gang, spesielt når det har noe med saker som egentlig tilhører privatlivet.

Slik jeg har skjønt det så vil Tove Lill gjøre alt for sin mann på skikkelig 30-40-talls stil. Ok, hvorfor hisse seg opp over det? Det må da få være hennes valg?

Det finnes mennesker der ut som f.eks. er submissive 24/7, riktig nok fra folk jeg kjenner i BDSM miljøet så er disse i ett fåtall, men de finnes. Skal vi dømme dem nord og ned bare fordi det bryter med "aksepterte" samfunnsnormer?

Så gjelder dette med likestilling. Det virker jo ikke på meg som at kvinner vil ha likestilling, de vil ha "kvinnestilling". Jeg har spurt blant flere av mine venner i forskjellige jobber om kvinner som har lik utdanning og lik arbeidserfaring får mindre lønn enn menn der de jobber. Ingen har kunne sagt ja. Det som er inntrykket mitt er at kvinner vil at barnehagetante jobben skal ha lik lønn som IT-konsulenten. Selvfølgelig i ett utopia ville det fungert, men bare se på soviet det fungerte ikke der. Pga at vi mennesker er som vi er, tror jeg det ikke vil fungere. Det er ingenting i Norge som stopper kvinner fra å gå på høyskoler og universitet for å bli det de vil. Det gjelder bare å stå på å jobbe. Faren min som er historiker tjener langt mindre enn jeg som er mellomleder innen IT, men som han sier han valgt historiefaget vel vitende om at han ikke kom til å tjene så mye penger, men i det minste driver han med noe han liker.

Nå har jeg også oppdaget at flere og flere av mine venninner sier at de vil bli forsørget og at "Menn skal være menn, og kvinner kvinner". Ofte er dette folk jeg ser på som oppegående. Så det er ikke så uvanlig som man tror. Kræsjene oppstår jo oftest når to i ett parforhold ikke har samme oppfatning om hvordan parforhold skal fungere.

Når alt kommer til alt, så synes jeg folk får gjøre som de vil innen for sine fire vegger så lenge det ikke bryter Norsk lov, og så lenge folk ikke kjemper for at vi skal miste rettigheten til å mene og gjøre hva vi vil.

Personlig så foretrekker jeg ei som jeg fungerer bra sammen med, og for meg så betyr det at man deler på oppgavene så likt man klarer og ønsker. Så er jeg kanskje ikke en jævel på å vaske badet, men jeg ekke langt bak mål med støvsugeren, og maten står jeg for det meste for.

Jeg håper at Tove Lill ikke mener at hun bare legger seg på rygg og lar mannen ta seg til rette, men regner heller med at hun mener at man stiller seg tilgjengelig og ikke bare avviser med ett blankt nei. Så får heller mannen jobbe litt for å hisse opp kjæresten/samboeren/kona si. Personlig så kan jeg heller ikke skjønne mennesker som ikke har lyst på den de sier de elsker, for meg så går det der litt hånd i hånd. Jo mer jeg elsker noen, jo mer lyst har jeg på de.

Når det kommer til dette med utseende så er mitt triks å finne ei som ser like bra ut stæsja opp for byen, som morran etter på uten smike og pushups. :) Så da sier det seg vel selv at jeg foretrekker jenter som ikke bruker så mye smike, og ei heller trenger det. hehehe.

Trudelutt

03.nov.2009 kl.23:31

Du har glemt den viktigste regelen fra 50-tallet: Kvinnen skal tie i forsamlingen!

Lars

03.nov.2009 kl.23:40

Endelig en politiker som tør å si det alle mener. Du nevner viktige ting som at dama skal være pen, lage mat og stille opp når mannen vil pule. Det er det jeg har sagt i mange år!

Jeg er så dritt lei av damer som tror de er skapt til å studere og jobbe, og nekter å bli pult. Traff ei dame som lurte på når jeg skulle lage mat til henne, da fikk seg en skikkelig rundt kjeft.

Håper du kan dytte ut disse ekle arbeidskvinnene som maser som likestilling. Vi trenger sånne partydamer som deg med STERKE meninger. Heier på deg!!!

Ingen kvinne diskriminerer

03.nov.2009 kl.23:45

Først av alt vil jeg si at du er nok kvinen i mitt liv! Du har virkelig forstått hvordan ting faktisk fungerer og at denne likestillings greia har tatt til de grader av!

Jeg vil vell ikke si meg enig i at kvinnen skal si ja hver gang han ønsker det, heller ikke at han skal si ja hver gang hun ønsker det.

Jeg mener det er en utrolig stor gave og bør regnes som ren luxus om du får være en hjemmeværende kone som slipper og jobbe! Om mannen din tjener så mye penger at du faktisk ikke trenger og jobbe, så synes jeg du burde nyte dette! For dere som mener at da får dere et ensporig og kjederlig liv, la meg spørre dere: tar det en hel uke non stopp og vaske et hus, hvor gulvet skal vaskes ca. 1 gang i uken? Du nok med penger til at du kan sende de fleste klærne på rens, og bare sørge for at noe av det vaskes hjemme. Du lager middag til mannen kommer hjem fra middag, synes du han er grådig om han mener det er på sin plass?

Du må tenke på at det er mannen som altid har sørget for at det kommer mat på bordet, at det er lys og varme i hjemmet, at du faktisk har et fint hus, at du har en bil og at du har de klærne du ønsker deg? Du skjønner selv at du kommer til og ha masser av fritid, BRUK denne fritiden til og gjøre ting du ønsker! Gå på kurs, lær deg og male, les bøker, du kan faktisk gjøre hva du vil! og som du sier Tove, jeg er en gentelmann og åpner altid døren for min kvinnr, jeg betaler altid, sørger altid for at hun får vite hvor vakker hun er og hvor mye jeg elsker henne og at jeg hadde ikke kunnet gjørt mye uten henne, for hun spiller den største rollen i livet mitt!

Igjen, Tove. Du er en virkelig smart kvinne! Jeg begyner og lure på om ikke menneskeheten begyner og skulle utvikle seg forbi det som er ment!

Skulle ønske det var flere kvinner som deg, Tove! Ikke bry deg om hva disse ottar kvinnene sier til deg, de er sikkert flatbankere hele gjengen :D

tommy

04.nov.2009 kl.00:00

Det er jo helt topp for oss mannfolk at du har denne innstillingen. Bedre kan det vel ikke bli? SEX med ei flott dame når vi selv ønsker..hver dag!! Så får vi heller skaffe oss en hushjelp til de andre tingene vi trenger i verdagen....

Linn

04.nov.2009 kl.00:04

Både Tove og en del av de som kommenterer her hadde lett passet inn i middelalderen. Hvordan er det mulig å stå for den typen syn i 2009? Når man vet hvor vanskelig så mange kvinner rundt omkring i verden har det grunnet undertrykkelse fra mannfolk?! Det er skremmende at det er så mange historieløse mennesker, både kvinner og menn. Og newsflash, til dere som kommer skrikende med at man omtrent må være et bh-brennende ottarmedlem for å mene at det er er FEIL at kvinnen er til for mannen; Det ER faktisk mulig å være smart (og dermed forstå at kvinnen ikke er et jævla redskap for mannfolk) OG pen.

Og dette kommer sikkert som et sjokk, men man trenger ikke være lesbisk heller, for å forstå hvor bak mål det er å se på kvinnen på den måten dere gjør.

Heidi

04.nov.2009 kl.00:11

Hei Tove Lill,

jeg bare lurte på om du kunne peke på hvor i kroppen denne medfødte egenskpen vi kvinner har til å ta oss av hjemmestell og barn på en bedre måte enn mannen sitter? Finnes det et eget "gulvvask-gen" for eksempel? Og hvordan skal det i såfall gå med de stakkars enslige mennene, homofile parene og alenefedrene som ikke besitter disse naturgitte egenskapene? Og når vi snakker om natur, så trodde jeg det var en grunn til at (og unnskyld meg om jeg blir vulgær her) jenter også gjennomgår visse fysiske forandringer nedentil før de er klare for ekteskapelig samvær. Det er ikke bare menn som må være "forberedt", er det vel?

Og hvilke superkrefter er det du er født med som gjør at du vil holde ut å både jobbe fulltid (som de aller fleste kvinner må) og samtidig ha aleneansvaret for hjemmet og din manns velvære? Jeg er også kvinne, men en slik livsstil virker helt uoverkommelig for meg. Dessuten synes jeg det er vanskelig å forstå hvordan jeg kan ha middagen klar på bordet, når jeg kommer hjem fra jobb samtidig med kjæresten min?

Eva

04.nov.2009 kl.00:25

"Selvfoelgelig maa kvinnen tilfredstille mannen seksuelt, og ha sex naar han vil det."

Jeg håper du er klar over at du med denne uttalelsen oppfordrer til voldtekt .

Anne

04.nov.2009 kl.00:41

Jeg undres på om noen kvinner i FRP støtter deg i dette noe Talibanske synet på kvinnens rolle i hjemmet og i senga. Du bør gå inn i deg selv å tenke over hvlke syn du her har kastet frem. Hva blir det neste du foreslår, kansje BURKA for å vere helt sikker på at du er din mann underdanig. Sorry du har ett utolig snevert syn på dine søstre`s vegne

SmarteOla

04.nov.2009 kl.01:40

Jeg ekskler deig!

Jeg får vaere din mann når som helst, og jeg stemmer på alle frp's kvinner som er akkurat som deg! ALLE!

Jeg forgooder din deg hjerne!

Det politiske parti trenger hele deg og alle dine medsøstre som du representerer!

Siri

04.nov.2009 kl.06:55

Av alle venninner jeg har er det vi jenter som klager over for lite sex i forholdet da...
Kanskje det derfor føles omvendt når man er gift?! Hevn.... :p
Tihi!!! Hvis dene ene eller den andre i forholdet i teorien ikke har lyst på sex, så er det enkelt og greit bare for den andre å gjøre en liten innsats for å tenne lysten da!! Funker alltid :)

Tone

04.nov.2009 kl.07:55

Håper du også da mener at mannen bør stille opp når kvinnen ønsker sex!?! I en alder av 37 med med ganske god erfaring på langvarige forhold, kan jeg herved avkrefte myten om at kvinner er de eneste som sier nei og er slitne osv. Vi kvinner har også behov, eller er jeg helt alene om det? Og nei, jeg ser ikke ut som en sliten gammel overvektig husmor. Ser faktisk ganske ok ut, og trener 6 dager i uken. Dog står jeg ikke i bikini gnidd inn med såpeskum med middagen klar når min mann kommer hjem

Bård

04.nov.2009 kl.08:36

Hva i all verden! Haha, dette er jo bare å le av! Grisemoro at du faktisk mener dette!

Anders

04.nov.2009 kl.10:53

Hvis jeg vil smake hjemmelaget mat kan jeg da for f lage det sjøl! Til og med overraske kona med god mat, slik hun gjør med meg stadig vekk. DET er likestilling det! Du er gæern, og lykke til med å finne en mann!

Caroline

04.nov.2009 kl.11:36

Hvilken jordklobe bor du paa? Dette var skuffende. Er helt enig med Linn, dette er synspunkter og meniger som gjorde til at vi kvinner ville ha en forandring paa hvordan vi ble sett paa!

Og, "som regel er det kvinnen som ikke har lyst, har jeg hoert". Er det mulig? Det gjoer deg ikke mer tiltrekkende aa ha slike meninger, og det er heller ikke "sexy"...

Du sier du mener aa sette kjoenn i noen baas, you are contradicting yourself, sweetheart.

Sukk.

Brit

04.nov.2009 kl.11:47

Om ei dame velger å gå med "palme-hestehale" av og til, er det kanskje fordi hun har så mye å gjøre hjemme at håret er i veien? Fy søren, så utrolig overflatisk du er. Det hadde jeg ikke trodd! Akkurat som at utseende har så trolig mye å bety. Det er jammen godt ikke alle er som deg, da hadde det nok vært mange ulykkelige mennesker. Og som du kan lese, så er det menn som er enig med deg. Ikke rart, de kan jo leve som konger i din lille verden. Hva med å være der for hverandre, og utfylle hverandre? Ikke ha bestemte oppgaver. Jeg er heldig som har en forlovede som syns jeg er flott selv om jeg ikke pynter meg hver dag. Mer synd på deg.

Helt enig med Eva over, uttalelsen oppfordrer til voldtekt. Tror ikke mange mennesker vil ha deg på stortinget!

Tove Lill

04.nov.2009 kl.12:48

Det er jo ikke noe i veien med aa gaa med palme-hestehale av og til.

Jeg mener ikke at man alltid maa se perfekt ut, men som regel boer man stelle seg litt for den man elsker.

Du som sier at du gleder deg til jeg faar mann og barn og skal klare alle disse tingene.

Jeg har mann og barn og hjem, og jeg klarer fint alle disse tingene, og jeg liker aa gjoere det.

Jeg forventer mye av mannen min i tillegg, og det gir han meg.

Han skal og ha sex naar jeg vil det....det er bare aa forfoere partneren sin litt;)

Zack

04.nov.2009 kl.13:28

"Jeg mener at naar man blir eldre og velger aa slaa seg til ro med en mann man vil vaeres ammen med, er det kvinnens rolle aa ta vare paa mannen sin hjemme.

Jeg synes det er kvinnens rolle aa ta seg av hjemmet og barna, lage mat og bake, og passe paa mannen sin.

Middagen skal selvfoelgelig vaere klar paa bordet naar mannen kommer hjem fra jobb.

Hun skal vaere trofast, og stoette mannen sin uansett.

Selvfoelgelig maa kvinnen tilfredstille mannen seksuelt, og ha sex naar han vil det.

Jeg synes og det er viktig aa passe paa utseendet sitt, selv om man er gift, er hjemmevaerende med barn, osv."

det er dessverre få damer man finner med slik tankegang:/ er så trist at damene skal liksom være man i forhold, fack det.. jeg støtter deg fult når det gjelder at dama skal ta være på sinn man, barna, hjemmet, mat og ikke minst det sex.. sex er utrolig viktig for å få et godt forhold..

Hilsen Zack, stå på =)

Else

04.nov.2009 kl.13:37

Du er for gammel til å være så ureflektert. Selv om de aller fleste forhåpentligvis forstår at dine synspunkter er helt på jordet, kan du overføre negative holdninger til unge jenter og gutter. Jeg ble mye lykkeligere den dagen jeg forsto at det ikke handler om utseende og å være "drømmedama". Jeg unner deg det samme

Tove Lill

04.nov.2009 kl.13:58

Heidi:)

Det er en knapp som sitter bak i nakken....hviste du ikke om den?

Trykk paa den, saa gaar bakibng og husarbeid av seg selv:)

Jeg synes ikke alt handler om utseende og vaere den perfekte kjaereste.

Men jeg vil ha et bra forhold,

og jeg synes ikke utseende er det viktigste....

man elsker ikke noen fordi de er vakre, mende er vakre fordi man elsker dem:)

Erling

04.nov.2009 kl.14:57

Jeg er helt enig med deg. Ikke bry deg om alle de sinte jentene som eventuelt måtte angripe deg. Vi må ha lov til å mene at mann og kvinne er to forskjellige ting. Er det negativt at jeg føler ansvar for å beskytte en kvinne? Er det negativt at en kvinne føler ansvar for å servere en mann mat? Så lenge dette skjer frivillig, ser jeg ikke helt problemet :)

Daniel Stisen

04.nov.2009 kl.15:13

Jeg synes det er velig greit at Tove Lill liker å ha masse sex og lage mat. Alltid koselig når jeg kommer hjem fra trening :) ......

D

Heidi

04.nov.2009 kl.15:53

Jeg finner ikke knappen! Fillern heller! Noen som vet hvor man går for å bytte inn "feilvare"?

Totti

04.nov.2009 kl.16:20

Alltid like fascinerende å se media bruke en sak for hva det er verdt, og alle som faktisk tror de har fått med seg hele saken av å lese det som står i Dagbladet / VG. Regner med ingen tenker på at redaksjonene rundt om i det ganske land er politisk ladet..

"Oi, se! Her har ei berte fra FrP sagt noe vi kan bruke! Tjohoooo! Vi tar bare med noe av det hun skriver, også har vi pinadø en hel story! YAY!". Fascinerende. Så vidt jeg har fått med meg har begge de nevnte avisene mengder av AP-folk i staben? Mange journalister er AP-folk, og som de fleste skjønner kan journalister vinkle en sak akkurat på den måten de vil. Som for eksempel en artikkel om et blogginnlegg med personlige meninger som er satt litt på spissen. Hvem bryr seg om hva en blond glamourmodell tenker om Anna Anka og forholdet mann/kvinne? Men tenk om hun også samtidig hadde vært medlem i et parti. Et parti som ikke er identisk med det man selv stemmer på.. DA har vi en sak!

Jeg er for likestilling. Lik lønn for likt arbeid, kan du utføre jobben like bra som alle andre spiller det ingen trille hvilket kjønn du er. Slik bør det selvsagt være. Men nå virker det for meg litt som om vi på visse områder er på vei over til den andre siden. Ja, alt skal være likt for alle. Vi skal dele likt på oppvask, barnestell, huslige sysler osv, men likevel skal menn holde opp døren, gjerne betale for middag og kanskje noen ekstra regninger, ta seg av bilen når den streiker, skifte dekk til vår og vinter, sage ned det jækla treet i hagen.. En modifisert likestilling der alle kan dele på tradisjonelle "kvinnejobber", mens gode gamle "mannejobber" gjerne forblir det. "Alle skal kunne gå i bukser, men har du penis får du faen ikke gå i skjørt! Det er bare for damer (og de med sådane seksuelle orienteringer)!"

Kommer lysten over damen plutselig en kveld er det selvsagt at mannen stiller opp, ellers kan hun jo innbille seg at han er utro, ikke finner henne attraktiv lenger, ikke liker henne osv. Nå er det ikke slik at vi som regel ikke VIL ha sex dersom hun er klar! Vi vet jo faktisk at det kommer til å bli godt (blir det ikke det er det noe grunnleggende som ikke stemmer i sexlivet), og at selv om man kanskje ikke er rå-tent der og da så kommer man som regel i stemning etter litt sensuell lek, men det er forventet at vi stiller.

Dersom mannen skulle få diverse lyster en kveld så kan man selvfølgelig ikke forvente at damen er klar. Neei, det går ikke. Fysj for en gris man er for å tenke slik! Når det er sagt så har jeg jo utovertiss også da, og har vel følgelig ingen rett til å ha en mening som dette uten å være en mannsgris.

Anonym mann

04.nov.2009 kl.16:21

Synes dere gir Løyte litt for mye pepper her.

Poenget her er (og jeg adresserer dette til alle sure, frigide damer): Nei, det er ingen mann som kan KREVE å ha sex regelmessig (altså, et par-tre ganger i uka i hvert fall, i motsetning til en-gang-i-måneden-greia). Og det er ingen mann som kan KREVE at du skal ha middagen klar på bordet, når gubben kommer hjem fra jobb, eller at du skal ta deg av ungene. Og ingen mann kan KREVE at du skal være blid og grei.

Men hvis du er ei sur, frigid megge som aldri vil ligge med mannen, ikke gjør husarbeid, og lar unga gå for lut og kaldt vann, ja da kan du da faen ikke vente at mannen ikke går fra deg, vel?

For det er dette det egentlig dreier seg om. Om du fortsatt vil være i et forhold eller ikke. For jeg skal love at det er nok av damer som er mye kulere enn deg.

Men forøvrig: Hvis du aldri har lyst på sex, så trenger du jo egentlig ingen mann uansett. Så hvorfor hisse seg sånn opp over det Løyte skriver her?

Klikka

04.nov.2009 kl.17:58

Jeg mener ihvertfall at du har noen skammelige holdninger.

Problemet her er at i Tove Lill og Anna Ankas idealverden så er det ikke frivillig for en kvinne å lage mat, eller for en mann å ha en beskytterrolle. De mener åpenbart at uavhengig av min egen lyst så bør jeg rulle over på ryggen og spre beina dersom kjæresten min ønsker det.

Er det ikke i praksis slike holdninger som fikk menn til å ta livet av seg under finanskrisen, da de ikke lenger kunne forsørge familien.

Er det ikke slike holdninger som kan føre kvinner inn i vaginisme, en tilstand hvor de mot sin vilje blir tvunget av egen kropp til å avstå fra samleie - selv når de ønsker det!

Jeg er bare veldig takknemlig for at min mann er en virkelig mann. Han er på lik linje som meg meg et menneske som bryr seg om sin partner. Vi er mennesker som elsker hverandre og ønsker å ivareta den andres interesser i lik grad som våre egne.

Jo, likestillingssaken har gått for langt! For når alt kommer til alt er vi alle, til tross for små variasjoner, mennesker.

Menn og kvinner har i stor grad de samme behov, de samme evner og de samme muligheter.

Vi fortjener alle respekt som mennesker og individer.

Mennesker som Tove Lill og Anna undergraver ikke kvinnesaken, men menneskesaken.

E

04.nov.2009 kl.20:16

Du skriver du har hus og barn.. Da må jeg bare få spørre hvor mye du jobber og hvor mange barn du har? Selv har jeg 3 barn og 100 % stilling som sykepleier. Ergo jobber jeg like mye som mannen min. Hvorfor i allverden skal arbeidsoppgavene i hjemmet være så skeivfordelt? At man har forskjellige ansvarsområder er en ting. Han skifter dekk, klipper plen, vasker bil og måker snø,- jeg handler, lager mat kjører og henter i barnehage/ skole.. Men det resterende kan han jammen meg hjelpe til med. Han kan fint sveipe over gulvene med støvsugeren eller henge opp en tøyvask. Plenklipping, skifte dekk o.l er ikke noe man gjør hver dag, så han kan jammen meg hjelpe til i det daglige også. Med 3 barn ser ikke huset fint ut av seg selv.. Angående sex så blir ikke akkurat overskuddet det største med 3 barn og fulle jobber, unger som skal kjøres til fritidsaktiviteter. Hvor feil blir det ikke da at man skal gjøre sex til noe mekanisk man gjør bare for å gjøre det? Hvor blir det av magien i forholdet da? Større sjangse for at man blir drittlei det pliktløpet enn om man har sex når man faktisk har overskudd og lyst. 3-4 ganger i uken er nok, ikke 1-6 ganger om dagen.. Det må være basert på begjær og lyst, IKKE plikt. Og det er vel ikke kvantiteten det kommer an på, - men kvaliteten :)

Eli

04.nov.2009 kl.21:00

Helt sant E, at sexen ikke bør baseres på plikt. Menn som krever sex, er iallefall en stor turnoff for meg. Men som Tove Lill sier, hvis partneren din setter pris på deg er det ofte mulig å forføre litt. Uansett er det det samme hvor mye sex et par har, det er deres sak.

Og anonym mann, frigid er et negativt uttrykk. Det finnes både aseksuelle kvinner og menn, det er ok å være nettopp dette. Men jeg tviler på at de sure damene du henvender deg til er "frigide", fordi om de reagerer på en uttalelse om at de bør være 24/7-vagina for partneren. Menn og kvinner har selvfølgelig lovt å si nei. Du sier "at hvis en ikke vil ha sex trenger en vel ikke en mann uansett". Forhold handler som regel om mye mer enn sex. Og hvis ikke damen din vil ha sex med deg, er dette sannsynligvis ikke det eneste problemet i forholdet.

Totti, jeg er enig med deg, menn blir også utsatt for krav og forventninger utifra hvilket kjønnsorgan de har. Dette er heller ikke rett. Tove Lills utsagn får mer oppmerksomhet fordi hun er politikker, en forventer mer. Men jeg tror ikke det har noe å si hvilket parti hun kommer fra, det er kontroversielle temaer hun tar opp. Bare tenk på blesten Anna Anka skapte, hun er verken politikker eller norsk.

Poenget er ikke at kvinner må bli menn, eller vice versa, men at mennesker selv bør kunne velge hvordan de vil være og ha det

AK

04.nov.2009 kl.21:14

Bra sagt Klikka!!!!

Og til alle dere gorillaer av neandertalermenn som støtter Tove og Anna Anka og deres likesinnede, som ser på sin hovedoppganve å sprike for mannen. Hvor har dere fått dette hatet mot kvinner som ønsker likeverd og gjensidig respekt fra. Hvem har gitt dere dette grusomme kvinnesynet om at kvinner er frigide, krevende, masete, sure, etc etc fra???? Hvilke idioter er dere som skjærer alle kvinner over en kam. Gud fri meg fra at jeg møter en som dere på byen, da ville jeg faktisk fryktet for mitt eget liv. Dere er jo fulle av hat mot kvinner!!!

maria

04.nov.2009 kl.22:41

Of.... for et trist syn.

Anonym mann

04.nov.2009 kl.22:42

Eli: "jeg tviler på at de sure damene du henvender deg til er "frigide", fordi om de reagerer på en uttalelse om at de bør være 24/7-vagina for partneren"

Jeg sa aldri 24/7. Jeg sa at et par-tre ganger i uka hadde vært bra. Det jeg ville fram til, er at kvinner ikke bør ta menn for gitt. Hvis en mann får sex av dama bare en gang i måneden, da kan det, for de fleste menn, være det samme. Og så glir man vekk fra henne, og vil etter hvert gå fra henne.

Det er ikke noen hemmelighet at kvinner oftere blir...vel, uinteressert i sex etter et par år, enn mannen. Og etter enda et par år, så blir det for mange menn som en vandring i ørkenen, selv om det kanskje var som en oase i begynnelsen. Det har svært ofte ikke noe med andre aspekter av forholdet å gjøre, selv om jeg vet at kvinner liker å bruke den påstanden der. Det er bare slik at spenningen blir borte etterhvert, kanskje særlig for dama. "Forføring", spenningen og mystikken er jo en viktig del av kvinners seksualitet, og etter en 7-8 år veit hun jo som regel hva som venter i senga, og da går hun kanskje i kjøleskapet i stedet, for å si det sånn. Spørsmålet er jo hva HUN da bør GJØRE, og hva alternativene for situasjonen er. For de fleste menn er det uholdbart å gå i mange år med sex en gang i måneden. Jeg ønsker bare å påpeke det, at kvinner som ikke vil ha sex noenlunde regelmessig, blir som regel skilt til slutt, selv om det var noe de kanskje ikke ønsket. Så da har jo kvinnen det følgende valget, da: Å bli "voldtatt", som dere kaller det, når kvinnen går med på å ha sex med mannen, selv om hun ikke hadde så veldig lyst, eller å bli enslig igjen.

Er ikke noen big deal for min egen del, jeg veit allerede hva jeg skal om noen år (når unga blir gamle nok), for jeg gidder ikke leve i en nesten-sex-fri sone resten av livet. Og i motsetning til hva noen av dere damer åpenbart tror, er jeg ikke interessert i sex med en dame som ikke egentlig vil (derfor har jeg f.eks. aldri gått til prostituerte, f.eks), selv om det gjelder kona, og det tror jeg gjelder mange, mange menn. Vi er ikke "vandrende ståkuker", som svenske militant-feminister påstår, i hvert fall ikke alle av oss. Vil dere vite hvorfor hun her Løyte-dama får så mange "thumbs up" fra menn som skriver på bloggen her? Det er ikke fordi hun virker kåt, fin, billig, underdanig o.s.v. Det er fordi hun, for mange menn, virker VARM. Med det hun sier uttrykker hun i hvert fall at hun LIKER menn, at hun setter PRIS på menn. Hun får menn til å føle seg verdsatt. Og det er egentlig bare det en mann vil. Og MÅTEN mannen opplever at han blir verdsatt på, er når kvinnen uttrykker at hun vil ha ham, også seksuellt.

Karen VB

04.nov.2009 kl.23:25

Jeg er helt enig med deg Tove Lill! Synes det er skikkelig dårlig gjort av folk å sette FrP-politikere i bås. Selv om noen FrP-politikere er voldtektsmenn, lavt utdannede, uten selvinnsikt og generelt ubrukelige finnes det heldigvis sånne som deg som avkrefter alle fordommer :) Koz og klemz.

Helene

05.nov.2009 kl.00:55

Hihi.. Kødder du Karen VB?

Anne

05.nov.2009 kl.11:43

Bra skrevet av klikka!

Jeg er også glad jeg har en skikkelig mann, som ser at vi begge må bidra det vi kan og at samarbeid er viktig. Uansett hva det måtte gjelde, om det er bleieskift eller husvask eller å skifte dekk. Vi bidrar der vi kan, og fordelingen faller naturlig uten at vi fokuserer på kjønnsroller.

Trist at mange kvinner måler sin verdi i å tilfredstille sin mann seksuelt eller oppvarte med husarbeid og matlaging.

Jeg kan bare være takknemlig for at jeg slipper å leve slik. Kan tenke meg at de gamle damene du finner som er bitre over livet sitt, har levd under slike omstendigheter. Mens de som sitter igjen og er glade for det livet de har levd, er de som har levd likestilt med sin partner slik at de kunne glede seg over samholdet og den livskvaliteten som gjensidig respekt og samarbeid i alle deler av hverdagen, gir.

Og hva er vel større "turn on" enn at mannen tar oppvasken, lager middag eller rydder huset? Det viser at han bryr seg, legger gamle kjønnsroller bak seg for at du skal ha det fint. For min del så blir det naturlig å ville ha litt " kvalitetstid" på kvelden da.

Og jeg går aldri å tenker på at jeg MÅ eller BØR. Det blir naturlig i ett velfungerende forhold.

Det bør prøves Tove Lill Løyte! fordi du fortjener det.......

05.nov.2009 kl.23:00

Hei hei!

Du nevner på slutten at alt er relativt, vil ikke også den setningen da bli relativ? ;)

Hans Olav

07.nov.2009 kl.22:58

Mener du da også at det er mannen som skal bestemme når, hvor ofte og hvor mange barn kvinnen skal sjenke han?

Vil du tilbake til 50-tallets ikon om "Hjemmeværedne husmor, barføtt og gravid foran stekeovnen på kjøkkenet - når hun ikke er opptatt i senga"

FrP-politikere er jo ikke kjent for å ha særlig mange skrupler når det gjelder å skaffer seg oppmerksomhet, men selv jeg trodde dere var mer fornuftig enn dette.

Anna Anka tror jeg er ødelagt at alle ansiktsløftningene hun har tatt, eller så har botoxen lekket opp i hjernen hennes og forstyrret henne på den måten. HVordan du derimot, har kommet til samme slutning, se det er over min fatteevne.

tb

16.des.2009 kl.19:48

Karen VB:

ROFL :))))))))

Du skriver at det er bra det finnes slike som Tove-Lill som avkrefter fordommer om FRP-politikere. Da jeg leste det lo jeg så mye at jeg fikk hikke-anfall.

Seriøst - Tove-Lill bekrefter jo fordommene om FRP-politikere, men det er sjarmerende at du ikke innser det :)))

06.jan.2010 kl.09:34

Damn, you's a stupid bitch, a stupid bitch

20.jan.2010 kl.22:13

Verden går til helvete - og dette er grunnen.

Elisabeth

14.mar.2010 kl.23:49

huffda. stakkars deg.

Skriv en ny kommentar

Tove Lill

Tove Lill

24, Kristiansand

Her har dere bloggen om mitt liv. Jeg skriver om mine erfaringer som mor, kjæreste, modell og politiker. Vil du kontakte meg, kan du gjøre det på min mail, TOVELILL@LIVE.COM Photobucket Photobucket Photobucket
Blogglisten

Kategorier

Arkiv

hits